Tuesday 5 May 2009

Terluka

Hati ni sekian lama dah dilukai.. Cess... Ayat jiwang... Hyperbola...
Tapi itulah hakikatnye... Aku dah penat.. Penat dilayan mcm orang asing... Bukan makhluk asing ye...
Kemana perginye kemesraan?
Mana perginya senyuman?
Mana perginye salam?
Huh.. Kalau begini kita dilayan, apa guna kita mengharap...
Mengharap sesuatu yang pasti takkan terjadi... Aku cuma inginkan penjelasan... Penjelesan? Duhh...
Kenapa? Apa yg terbuku di hati? Apa punca dingin?
Apa sebabnye? Beri aku sebab... Aku juga manusia...
Bukan patung.. Bukan binatang peliharaan.. Bukan keluarga tak bermakna bukan bersaudara... Kita kan orang Islam.. Salam tu pengerat hubungan... Tapi mana perginye salam...???
Aku mula benci... Benci dgn manusia hipokrit...
Salah orang lain sibuk dicanang.... Tapi, salah yang dicanang tulah yang dibuatnye...
Bukanke sama dia dan org yg diumpat tu?? Tak sedar??
Kalau tak suka org buat kita, kita jgnlah buat org.... Sudah tau sakitnye hati dilayan begitu, masih mahu buat pada org lain...
Duhh.. Inikah dunia..?? Manusia membenci perbuatan manusia yg lain... Tapi perbuatan yang dibenci itulah yg dilakukannya....


I'M TIRED.

0 comments:

Post a Comment