Tuesday 3 March 2009

Musuh Saya

Siapa yang takde musuh?

Ha.. Bagus sangatlah tu. Bagus sangat hidup tak bermusuh ni. Nabi s.a.w sendiri melarang kita bermusuh, berdendam, dengki, ngumpat dan khianat. Tapi kan, saya ni ada musuh la.

Musuh ketat.

Musuh saya ni selalu buat saya marah.
Musuh saya ni selalu buat saya lupa pada Allah.
Musuh saya ni selalu buat saya tak minat belajar.
Musuh saya selalu suruh saya boros.
Musuh saya ajar saya kuat makan.
Musuh saya suka fikir keburukan orang lain.
Musuh saya ni jahat, sebab dia suka pakai pakaian tak elok, serupa mendedahkan aurat.
Musuh saya lalai, alpa, selalu buat perkara lagha seperti blogging.

Senang kata, semua benda tak elok ada pada musuh saya tu.

Siapa musuh saya? -Diri saya sendiri. SEDIH.

Saya nak berubah.
Doakan saya.
Terima kasih.
Assalamualaikum.

0 comments:

Post a Comment